Vinisfera

Kampania – europejskie znaki jakości

„Nowe europejskie bezpieczeństwo artykułów spożywczych“ to kampania informacyjna poświęcona europejskim znakom jakości. W 2009 r., w Niemczech, we Włoszech, w Polsce i Republice Czech, podjęte zostaną kolejne działania związane z rozpowszechnianiem informacji o unijnych znakach CHOG (wł. IGP) oraz DOC.

KOMUNIKAT PRASOWY, Program UE 2009

„Nowe europejskie bezpieczeństwo artykułów spożywczych“. Kampania informacyjna poświęcona europejskim znakom jakości:
Jabłko z Górnej Adygi CHOG  (Mela Alto Adige IGP), Wino DOC  z Górnej Adygi (Vino DOC Alto Adige) oraz Speck z Górnej Adygi CHOG (Speck Alto Adige IGP)

Program kampanii informacyjnej UE 2009
Bolzano, 6 maja 2009.
Sukcesem zakończył się pierwszy rok kampanii informacyjnej UE służącej pogłębieniu wiedzy o europejskich znakach jakości. W 2009 r., w Niemczech, we Włoszech, w Polsce i Republice Czech, podjęte zostaną kolejne działania związane z rozpowszechnianiem informacji o unijnych znakach CHOG (wł. IGP) oraz DOC, będących synonimem potwierdzonej jakości i bezpieczeństwa, a ze strony konsumentów – przejawem głębszej wiedzy o regionalnych specjałach wytwarzanych na terenie Unii Europejskiej.
Działania te polegać będą na współpracy z mediami, organizacji seminariów w szkołach gastronomicznych, spotkań o charakterze B2B oraz uczestnictwie w targach w Mediolanie, Berlinie i Krakowie. Wszystko to służyć ma przybliżeniu znaczenia unijnych znaków poprzez zaprezentowanie w ww. krajach 3 flagowych produktów, jakimi są Jabłko z Górnej Adygi CHOG (Mela Alto Adige IGP), Speck z Górnej Adygi CHOG (Speck Alto Adige IGP) oraz Wina DOC z Górnej Adygi (Vini DOC Alto Adige).
Konsument będzie miał szansę przekonać się do tych wyrobów podczas ponad 900 dni degustacji produktów z europejskim znakiem jakości, organizowanych w rozmaitych supermarketach na terenie Niemiec i Włoch. Oprócz degustacji, w supermarketach wyeksponowane będą materiały informacyjne i banery reklamowe. W ciągu całego roku przedstawiciele handlowi, osoby z branży gastronomicznej oraz dziennikarze zapraszani będą na degustacje win i seminaria, organizowane z tej okazji w niemieckich, włoskich, polskich i czeskich miastach.

Wszelkie działania medialne na terenie Niemiec, Włoch, Polski i Czech koordynowane będą z Berlina. Podczas wyjazdu prasowego do Górnej Adygi, niemieccy i włoscy dziennikarze będą mieli okazję bezpośrednio na miejscu poznać Unijne wyroby i ich pochodzenie, gwarantowane dzięki tradycyjnym metodom produkcji oraz ściśle określonym zasadom technicznym. Informacje odnośnie degustacji, imprez, a także nowe przepisy dostępne są w języku niemieckim, włoskim, polskim i czeskim na stronie www.suedtiroler-originale.info. Zapraszamy do jej odwiedzenia!

Europejski znak jakości zapewnia bezpieczeństwo artykułów spożywczych oraz ochronę konsumenta. Dzieje się tak dzięki kontrolowaniu wszystkich etapów produkcji, co wyklucza możliwość podrabiania produktów. Znaki CHOG (wł. IGP) i DOC umożliwiają ponadto ochronę regionalnych produktów rolnych wysokiej jakości poprzez promowanie lokalnych specjałów wytwarzanych na terenie UE.
To, co wyróżnia Jabłko z Górnej Adygi CHOG (Mela Alto Adige IGP), Speck z Górnej Adygi CHOG (Speck Alto Adige IGP) oraz Wino DOC z Górnej Adygi (Vini DOC Alto Adige) to naturalność, bogactwo odmian i gwarantowana jakość. Wszystko to dzięki surowej kontroli produkcji, jakiej są one poddawane.
Jakość, będąca efektem doskonałej symbiozy z obszarem pochodzenia, potwierdzona jest przyznaniem unijnego loga IGP (Indicazione Geografica Protetta, pl. CHOG, Chronione Oznaczenie Geograficzne) i DOC (Denominazione di Origine Controllata). Są one przyznawane jedynie produktom poddawanym wymagającym i surowym przepisom, a także – określnym w regulaminach produkcji – kontrolom.
Projekt “Nowe europejskie bezpieczeństwo artykułów spożywczych” jest finansowany przez Komisję Europejską oraz państwo włoskie, a realizowany przez Konsorcja Producentów Jabłek z Górnej Adygi CHOG, Speck`u z Górnej Adygi CHOG i Wina DOC z Górnej Adygi. Dzięki serii przedsięwzięć, jakie mają być zrealizowane w okresie 3 lat, projekt ten jest wartościowym narzędziem służącym do upowszechniania wiedzy o europejskich znakach jakości wśród konsumentów oraz firm zajmujących się importem i dystrybucją artykułów spożywczych.

Kontakt dla prasy:
ItaBo – itabo@itabo.pl, www.itabo.pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Vinisfera
Przewiń do góry

Jeżeli chcesz skorzystać z naszej strony musisz mieć powyżej 18 lat.

Czy jesteś osobą pełnoletnią ?

 

ABY WEJŚĆ NA STORNĘ

MUSISZ MIEĆUKOŃCZONE

18 LAT