Wtorek, 22 Czerwca, 2021     ostatnia aktualizacja 11-06-2021
 
15 lat Generation Riesling
 
2021-06-10

Informacja prasowa

15 lat Generation Riesling - historia sukcesu

Kiedy 8 czerwca 2006 roku Niemiecki Instytut Wina (DWI) zorganizował w Imagination Gallery w Londynie pierwszą prezentację win z udziałem grupy 25 młodych niemieckich winiarzy pod tytułem "Generation Riesling", nikt nie przypuszczał, że w ten sposób narodzi się największe na świecie stowarzyszenie młodych winiarzy, liczące obecnie około 530 członków.
Dyrektor zarządzająca DWI, Monika Reule, z dumą spogląda wstecz na historię sukcesu Generation Riesling. "Pierwotny cel, jakim była zmiana przestarzałego wizerunku win niemieckich w Wielkiej Brytanii poprzez młodsze pokolenie winiarzy, przerodziła się w cały ruch. Z pewnością przyczyniło się to w znacznym stopniu do tego, że od kilku lat wina niemieckie są postrzegane w kraju i za granicą znacznie bardziej nowocześnie i pozytywnie", mówi Reule. Jak podkreśla dalej szefowa DWI, młodzi winiarze zwracają się również do młodych konsumentów jak równy z równym, co przyczyniło się do tego, że wino stało się w Niemczech przede wszystkim napojem lifestyle`owym.
Od samego początku w nazwie inicjatywy na pierwszym planie znajdował się Riesling, jako że jest to wiodący niemiecki szczep winorośli. Od tego czasu jednak nazwa ta pozostaje jako przyciągająca wzrok nazwa reprezentująca wszystkie lokalne odmiany winorośli.

Decydujący krok w karierze
W ciągu 15 lat istnienia GR ponad 300 członków musiało opuścić to „grono”, ponieważ przekroczyli granicę wieku 35 lat. Dla wielu z nich członkostwo w Generation Riesling było ważnym krokiem w ich karierze. Dzięki ogólnokrajowej i międzynarodowej platformie, jaką DWI oferuje młodym producentom w ramach tej inicjatywy, młodzi winiarze mogą nawiązywać cenne kontakty oraz promować siebie i swoje wina. Jak stwierdził jeden z winiarzy z Wirtembergii opuszczając inicjatywę: "Dzięki uczestnictwu w wydarzeniach Generation Riesling nawiązane zostały silne relacje biznesowe, których nie chciałbym dziś zaprzepaścić".
DWI w bardzo różnorodny sposób prezentuje producentów Generation Riesling lub ich wina, począwszy od prezentacji na targach i imprezach w niemieckich miastach oraz zagranicą, aż po występy na festiwalach street food. Pod hasłem " Music for the Tongue”  DWI od kilku lat z coraz większym powodzeniem nawiązuje również intensywne kontakty na scenie muzycznej.
Ponadto DWI uruchomiło własne kanały mediów społecznościowych, jak również stronę internetową generation-riesling.de, które cieszą się rosnącą liczbą fanów.

Wina od młodych producentów Generation Riesling są dostępne także w Polsce! Lista winiarzy znajduje się tutaj.

Kroki milowe Generation Riesling:

2006 Pierwsza prezentacja w Londynie
2008 Pierwsza prezentacja za granicą na targach "Wine Tokyo" w Japonii
2009 www.generation-riesling.de wchodzi do sieci.
2011 Pierwsza prezentacja w Niemczech w Grand Hyatt w Berlinie
2014 Pierwsze wspólne stoisko na międzynarodowych targach ProWein w Düsseldorfie
2015 Prezentacja Generation Riesling na Fashion Week w Berlinie
2016 Generation Riesling wita swojego 500. członka
2016 Festiwalowa premiera win Generation Riesling na Juicy Beats Festival w Dortmundzie
2017 Pierwsze wspólne stoisko na Targach Książki we Frankfurcie
2018 Pierwsze wycieczki Generation Riesling Wine & Bike po miejscach piknikowych w parkach
2019 Pierwsza współpraca z magazynem Rolling Stone i muzykami takimi jak  Fanta 4
2020 GR stoisko z winami online


Niemiecki Instytut Wina
c/o Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa

ul. Miodowa 14
00-246 Warszawa
Anna Gmurczyk
Tel.: 0048-22-5310623
info@winaniemieckie.pl