17 marca – Dzień Św. Patryka jest świętem narodowym Irlandii ku czci jednego z jej wielkich bohaterów. Dla 60 milionów osób przyznających się do pochodzenia irlandzkiego, włączając 4,1 miliona obywateli Irlandii, Dzień Św. Patryka stał się prawdziwym globalnym świętem.
17 marca – Dzień Św. Patryka jest świętem narodowym Irlandii ku czci jednego z jej najsławniejszych narodowych bohaterów. Dla 60 milionów osób przyznających się do pochodzenia irlandzkiego, włączając 4,1 miliona obywateli Irlandii, Dzień Św. Patryka stał się prawdziwym globalnym świętem.
W święto patrona Irlandii na całym świecie odbywają się parady, nosi się zielone ubrania, podaje się zielone piwo (z dodatkiem zielonego barwnika), a niekiedy farbuje się nawet rzeki na zielono. Najbardziej uroczyście obchodzi się ten dzień w sercu Irlandii, Dublinie. Najliczniejsza i najbardziej kolorowa parada odbywa się corocznie na ulicach Nowego Jorku. Od kilku lat tradycja obchodów Dnia Św. Patryka obecna jest również w Polsce.
17 marca we wszystkich zakątkach globu mówi się, myśli i marzy o Irlandii. W czasach powszechnej globalizacji narodowe święto Irlandii nabrało cech wielokulturowości. Na organizowanych paradach możemy podziwiać celtyckich rockmanów, występy Sikhów, zespoły z czarnego lądu, pląsające nimfy i elfy, a nawet postacie z kreskówek. Tylko w samej Europie w 6000 pubów irlandzkich słychać tego dnia co chwilę „Beannacht na feile Padraig ort” (tłum. z irlandzkiego „Szczęśliwego Dnia Św. Patryka”) oraz „Pionta Guinness led thoil” (tłum. “Poproszę kufel Guinnessa”).
Guinness ambasadorem irlandzkiej tradycji
Piwo Guinness jest obok trójlistnej zielonej koniczyny nieformalnym symbolem Irlandii. Napój ten o wielowiekowej historii, popularnie zwany złotem zielonej wyspy, stał się światowym ambasadorem tradycji tego kraju.
„Dzień Św. Patryka i Guinness są rozpoznawalne na świecie jako irlandzkie ikony. Nie ma lepszego sposobu celebrowania irlandzkiej tradycji, niż czerpanie w sposób odpowiedzialny radości z kufla Guinness’a w dzień Św. Patryka.” – powiedział, John Hudson, główny piwowar Guinness’a.
Dzień Św. Patryka w Polsce
W Polsce ten dzień będzie w dwójnasób wyjątkowy: w 180 pubach, barach i klubach całej Polski będzie królował kolor zielony, a zewsząd będzie słychać irlandzką muzykę. Tego dnia na polskim rynku zadebiutuje słynne piwo Guinness Draught w specjalnej puszce. Opatentowana przez Guinness technologia Widget sprawia, że piwo po otwarciu puszki zyskuje niepowtarzalną strukturę piwa beczkowego, z charakterystyczną gęstą i kremową pianą. Dzięki tej unikalnej puszce możemy przenieść do naszego domu atmosferę, która panuje w prawdziwym irlandzkim pubie, pijąc doskonałe piwo, które smakuje jak nalane prosto z beczki.
Widget – Najważniejsze odkrycie ostatnich 40 lat !
Browary GUINNESS zdobyły prestiżową królewską nagrodę w kategorii technologiczne osiągnięcie (Queen’s Award for Technological Achievement) za rozwój technologii Widget, która umożliwiła produkcję GUINNESS Draught – pierwszego piwa beczkowego dostępnego w puszce.
W 2003 roku internauci brytyjskiej witryny T3 za najważniejsze odkrycie ostatnich 40 lat uznali technologię Widget Guinnessa. Na tę innowację głosowało aż 48% spośród blisko 9 tys. osób, które wzięły udział w zabawie. Tym samym Widget wyprzedził takie wynalazki jak: internet, telefon komórkowy i kuchenkę mikrofalową.
Guinness Draught z technologią Widget – piwo z beczki zamknięte w puszce –
nowość na polskim rynku
Już w marcu 2008r. pojawi się na polskim rynku ciemne piwo Guinness Draught (tłum. Guinness beczkowy) w specjalnej puszce z technologią Widget. Po raz pierwszy polscy konsumenci będą mogli zakosztować piwa beczkowego (i tu niespodzianka) z … puszki. Specjalna, opatentowana przez Guinness technologia Widget sprawia, że piwo po otwarciu puszki zyskuje niepowtarzalną strukturę piwa beczkowego, z charakterystyczną gęstą i kremową pianą. Dzięki tej unikalnej puszce możemy przenieść do naszego domu atmosferę, która panuje w prawdziwym irlandzkim pubie, pijąc doskonałe piwo, które smakuje jak nalane prosto z beczki.
Charakterystyczną cechą Guinness Draught, w odróżnieniu od innych piw jest poza standardowym nasyceniem dwutlenkiem węgla, również zawartość azotu. „Zagadkowy” Widget
to mała kulka wypełniona mieszaniną azotu, pływająca w zamkniętej puszce.Na powierzchni kulki znajduje się mikroskopijny otworek wykonany laserem.
Po otwarciu puszki, w wyniku różnicy ciśnień wewnątrz i na zewnątrz opakowania, azot przeciska się przez otworek w kulce, uwalniając się w postaci mnóstwa drobnych pęcherzyków tworząc tzw. efekt „surge”. Dzięki temu powstaje gęsta, kremowa i długo utrzymująca się piana, a delikatne bąbelki azotu wpływają na dodatkowe doznania smakowe, których nie odnajdziemy w żadnym innym piwie. Wynalezienie i wprowadzenie nowej technologii Widget oraz jej opatentowanie kosztowało producenta Guinnessa 5 mln funtów brytyjskich.
Obecnie Guinness jest sprzedawany w 150 krajach i jest czwartą najbardziej wartościową marką piwną na świecie. W Wielkiej Brytanii, Irlandii, Nigerii, Stanach Zjednoczonych i Kamerunie znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych piw. W Polsce Guinness jest zaliczany
do TOP 5 najpopularniejszych marek z segmentu imported, który jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem na naszym rynku.
Informacja prasowa ATW Communications
Więcej informacji o technologii Widget znajdziesz tutaj i tutaj