Vinisfera

Znajomość znaków jakości – kampania

Po sukcesie pierwszej edycji (2008), również drugi rok kampanii informacyjnej Unii Europejskiej znacząco przyczynił się do poprawy znajomości znaków jakości CHOG (Chronione Oznaczenie
Geograficzne) i DOC (Denominazione di Origine Controllata). W trzecim i ostanim roku unijnej kampanii informacyjnej podjęte zostaną kolejne działania mające na celu poszerzenie wiedzy konsumentów z czterech krajów uczestniczących w projekcie.

Informacja prasowa

Znaki jakości Jabłko z Górnej Adygi CHOG (Mela Alto Adige IGP), Wina DOC z Górnej Adygi (Vini DOC Alto Adige), Speck z Górnej Adygi CHOG (Speck Alto Adige IGP).

Program kampanii informacyjnej w 2010 r.

Bolzano, 20.03.2010.
Po sukcesie pierwszej edycji (2008), również drugi rok kampanii informacyjnej Unii Europejskiej znacząco przyczynił się do poprawy znajomości znaków jakości CHOG (Chronione Oznaczenie
Geograficzne) i DOC (Denominazione di Origine Controllata). W trzecim i ostanim roku unijnej kampanii informacyjnej podjęte zostaną kolejne działania mające na celu poszerzenie wiedzy konsumentów z czterech krajów uczestniczących w projekcie (Niemcy, Włochy, Polska i Czechy)
w zakresie europejskich znaków jakości CHOG i DOC. Kampania jest finansowana przez Komisję Europejską, państwo włoskie, a realizowana we Włoszech, w Niemczech, Polsce i Czechach przez Consorzio Mela Alto Adige, Consorzio Speck Alto Adige oraz Consorzio delle Cantine Produttori Altoatesine di Vini dell’Alto Adige.

Działalność promocyjna prowadzona w tych krajach polegać będzie na publikacji artykułów i ogłoszeń reklamowych, przeprowadzeniu wykładów w szkołach hotelarsko-gastronomicznych, uczestnictwie w targach, a także na zorganizowaniu konferencji prasowej podsumowującej projekt, podczas której wyjaśnione zostanie znaczenie unijnych znaków oraz zaprezentowane zostaną trzy produkty: Jabłka z Górnej Adygi CHOG, Speck z Górnej Adygi CHOG i Wina DOC z Górnej Adygi. Handlowcy, przedstawiciele gastronomii oraz dziennikarze zostaną zaproszeni
na seminaria enologiczne, jakie odbędą się w krajach biorących udział w projekcie.
Również konsumenci będą mogli uczestniczyć w degustacjach organizowanych w supermarketach na terenie Niemiec i Włoch, w których z tej okazji wywieszone będą wielkie banery reklamowe.
Natomiast w Warszawie w dniach 24-26 marca 2010, na targach “Eurogastro”, najważniejszej imprezie targowej w branży spożywczej w Polsce, będzie możliwość degustacji tych trzech produktów. Informacje na temat degustacji, imprez oraz przepisy kuchni Górnej Adygi w czterech językach – niemieckim, włoskim, polskim i czeskim – dostępne są na stronie www.suedtiroler.originale.info

Europejski znak jakości zapewnia bezpieczeństwo artykułów spożywczych oraz ochronę
konsumenta. Dzieje się tak za sprawą kontroli przeprowadzanych na każdym etapie
produkcji, co wyklucza możliwość podrabiania produktów. Znaki CHOG (wł. IGP) i DOC
umożliwiają ponadto ochronę wysokiej jakości regionalnych produktów rolnych poprzez
promowanie lokalnych specjałów wytwarzanych na terenie UE.
To, co wyróżnia Jabłko z Górnej Adygi CHOG (Mela Alto Adige IGP), Speck z Górnej Adygi
CHOG (Speck Alto Adige IGP) oraz Wino DOC z Górnej Adygi (Vini DOC Alto Adige)
to naturalność, bogactwo odmian i gwarantowana jakość. Wszystko to dzięki surowej
kontroli produkcji, jakiej są one poddawane.
Jakość, będąca efektem doskonałej symbiozy z obszarem pochodzenia, potwierdzona jest
przyznaniem unijnego loga CHOG (Chronione Oznaczenie Geograficzne) i DOC
(Denominazione di Origine Controllata). Są one przyznawane jedynie produktom
poddawanym wymagającym i surowym przepisom, a także – określonym w regulaminach
produkcji – kontrolom.
Projekt “Nowe europejskie bezpieczeństwo żywności” jest finansowany przez Komisję
Europejską oraz państwo włoskie, a realizowany przez Konsorcja Producentów Jabłek z
Górnej Adygi CHOG, Specku z Górnej Adygi CHOG i Wina DOC z Górnej Adygi. Dzięki serii
przedsięwzięć, jakie mają być zrealizowane w okresie 3 lat, projekt ten jest wartościowym
narzędziem służącym do upowszechniania wiedzy o europejskich znakach jakości wśród
konsumentów oraz firm zajmujących się importem i dystrybucją artykułów spożywczych.

Kontakt dla prasy:

Itabo
itabo@itabo.pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Vinisfera
Przewiń do góry

Jeżeli chcesz skorzystać z naszej strony musisz mieć powyżej 18 lat.

Czy jesteś osobą pełnoletnią ?

 

ABY WEJŚĆ NA STORNĘ

MUSISZ MIEĆUKOŃCZONE

18 LAT